Plecat din pole position si protejat la start de coechipierul Massa, Michael Schumacher a condus majoritatea cursei de la Bahrain, duminica. Schimbarea de lider s-a produs la al doilea schimb de pneuri, cand Alonso a iesit in fata germanului si a rezistat unui duel superb roata la roata, pentru a nu mai ceda locul 1 pana la final.
La start masinile Renault au tasnit inainte cu o viteza fulgeratoare. Alonso a reusit sa treaca usor de Button, amenintand cele doua Ferrari din frunte.
Massa l-a aparat magistral pe coechipierul sau si au reusit amandoi sa intre in primul viraj pe pozitiile de pe care au inceput cursa. Nu i-au trebuit insa multi kilometri lui Alonso pentru a-l depasi pe Felipe, turul urmator vazandu-l pe spaniol deja pe locul 2, in spatele lui Schumacher.
Au urmat si primele incidente, Nico Rosberg trebuind sa intre la boxe din turul 2, pierzand destul de mult timp datorita schimbarii aripii-fata a monopostului sau in urma unei coliziuni.
In turul 4, Michael Schumacher conducea cursa, urmat la putin peste o secunda de Fernando Alonso, apoi de Massa, Montoya, Barrichello si Button (englezul a avut parte de un start foarte slab, cazand de pe locul 3 pe locul 6).
In turul 10 Felipe Massa a fost victima unui tete-a-coe in urma unei tentative de a-si recapata locul.
Momentan, a si reusit, masina sa rasucindu-se dramatic in fata lui Alonso, pilotul Renault insa a franat la timp si a reusit sa evite coliziunea cu brazilianul de la Ferrari, care datorita unor avarii la monopostul sau a trebuit sa intre la boxe si a pierdut aproximativ 40 de secunde acolo, reluandu-si cursa de pe ultima pozitie.
Cursa de recuperare pentru Raikkonen
In doar cateva tururi, Kimi Raikkonen a reusit sa recupereze nici mai mult nici mai putin de 13 pozitii, finlandezul fiind lansat intr-o extraordinara cursa de recuperare.
Masina McLaren a surprins in timpul cursei, dupa niste rezultate mediocre in antrenamentele de vineri si sambata si se pare ca englezii au reusit sa dea de cap problemelor de setare a masinii.
Turul 10 l-a gasit pe Montoya pierzandu-si pozitia in fata unui Jenson Button dezlantuit, care mai tarziu, l-a depasit din nou.
Dupa cum era de asteptat, masinile Ferrari au fost intr-adevar mai usoare in calificari, Michael Schumacher efectuand prima oprire la boxe in turul 15, cu 4 tururi mai devreme decat rivalul sau direct, Alonso.
Totusi, avantajul de peste 5 secunde pe care il avea in fata spaniolului i-a asigurat intaietatea. Dupa opririle celor doi, Montoya a devenit lider pentru scurt timp, pana cand si el a trebuit sa opreasca pentru realimentare.
In mijlocul plutonului au fost depasiri in abundenta. Lupte intre Williams si BMW Sauber, intre Williams si Red Bull si intre ei si Kimi Raikkonen, castigandu-si loc dupa loc. Nico Rosberg a surprins pe toata lumea la debutul sau, cand, cu 3 opriri la boxe, a reusit sa termine pe locul 7, castigand doua puncte.
Printre depasirile cele mai importante au fost cele in detrimentul ambilor piloti Red Bull, germanul reusind sa-l dubleze atat pe experimentatul David Coulthard cat si pe Christian Klien. Putini piloti reusesc sa puncteze chiar in cursa de debut, dar Nico Rosberg a facut-o cu stil, fiind pe durata aproape intregii curse cu o secunda pe tur mai rapid decat experimentatul sau coechipier australian.
In turul 34 situatia nu mai era atat de roz pentru Michael Schumacher, conducand cursa la o distanta de doar 1.2 secunde fata de Alonso, opririle la boxe apropiindu-se vertiginos. Un tur mai tarziu germanul intra la boxe si dupa o sedere de 8.7 secunde a revenit pe pozitia a treia, cedandu-i Campionului Mondial en-titre conducerea cursei.
Alonso a oprit cu 3 tururi mai tarziu, avand un avantaj initial de 24.2 secunde fata de Ferrari-ul de pe locul 3, care insa s-a redus la 23.8 secunde probabil datorita problemelor de trafic pe care le-a intalnit. Alonso a intrat pentru realimentare si schimbare de pneuri in turul 38 petrecand sub 8 secunde in pit.
La iesire, Michael Schumacher se apropia de virajul de langa iesirea de la boxe in timp ce Alonso era inca sub influenta limitatorului de viteza. Amandoi au intrat in viraj aproape simultan insa Alonso a avut cateva zeci de centimetri avantaj, ce s-au dovedit cruciali in a-si mentine conducerea, germanul nereusind sa-l depaseasca !
In turul 44 Montoya a trebuit sa intre din nou la boxe si deci a pierdut a treia pozitie in favoarea lui Kimi Raikkonen pornit cu rezervorul plin ochi de combustibil pe o strategie excelenta cu doar o oprire la boxe care a rezultat intr-un nou rezultat fantastic pentru finlandez.
Cam cum stau lucrurile
Sezonul a inceput asa cum cel precedent s-a terminat. O noua victorie Renault, care prin Fernando Alonso reusesc sa-si asigure conducerea atat in clasamentul la constructori cat si in cel la piloti.
Dar nu au fost toate bune pentru francezi, deoarece una din masinile Renault a fost bantuita de probleme tot weekend-ul si evident ca stim si care: Giancarlo Fisichella a fost victima unor probleme electrice in zilele anterioare iar astazi a abandonat din cauza unor defectiuni la sistemul hidraulic al R26-ului.
Ferrari par deocamdata in revenire, dar abia urmatoarele doua curse vor da o stare mai exacta a situatiei si nu numai pentru Scuderie ci si pentru celelalte echipe.
McLaren lasa de inteles ca ar fi putut castiga aceasta cursa, reusind sa-l propulseze pe Kimi Raikkonen pe locul 3, plecat de pe 22, dar nu se stie niciodata cum ar fi decurs cursa finlandezului daca nu ar fi plecat cu rezervorul plin de combustibil, lucru care l-a salvat de a doua oprire la boxe si deci de o pierdere de aproximativ 25 de secunde.
Honda sunt si ei in joc si daca Jenson Button ar fi avut un start mai bun, este posibil sa fi avut mari sanse la podium. Cat despre restul echipelor care au punctat, Williams este marea surpriza si intr-adevar motorul Cosworth V8 arata foarte bine in ceea ce priveste performanta!
Webber si Rosberg au adus acasa 5 puncte la inceput de sezon iar acest lucru ajuta echipa lui Frank Williams ce are serioasa nevoie de motivatie dupa ce BMW i-au parasit (lucru care cel putin.
Red Bull prin Christian Klien au reusit sa adune ultimul punct si va fi foarte interesant sa vedem ce va face Adrian Newey, briliantul fost inginer McLaren, la echipa lui Mateschitz anul acesta. McLaren-ul MP4-21 de acest an pare a fi o masina de succes si este realizata tot de Newey.
Toyota pleaca din Bahrein cu mana goala. Performantele sub-mediocre ale TF106-ului vor cauza multi nervi giganticului constructor nipon care se pregateste sa devina cel mai mare constructor de automobile din lume.
Desi ei au fost primii sa lanseze un monopost pentru anul 2006, se pare ca nu i-a servit la prea mult, nereusind sa impresioneze nici in teste, nici in antrenamente, nici in calificari si absolut deloc in cursa.
Ralf Schumacher a terminat in spatele lui Scot Speed de la Squadra Toro Rosso iar Trulli in urma unui Rubens Barrichello afectat in aproape toata jumatatea a doua a cursei de probleme la cutia de viteze.
Pasul urmator
Acum ramane de vazut cum se vor descurca toate aceste motoare ce au trecut azi linia de sosire, testul de fiabilitate: si anume cum vor face fata peste doar o saptamana in Malaezia, in caldura ucigatoare de pe circuitul de la Sepang si unde nici una din echipe nu a testat in pauza dintre sezoane.
Atunci vom invata mult mai multe despre situatia reala in ceea ce priveste performanta echipelor favorite si ce bine ca mai este doar o saptamana pana atunci!
Autorally
Onlinesport.ro, 12 mar 2006