
Daca in urma cu doi ani Skoda detinea 15,69% din totalul vanzarilor din Europa Orientala, in 2005 cota de piata a companiei cehe a scazut la 15,1%. In acelasi timp, producatorul roman Dacia si-a majorat vanzarile cu 66,9% gratie unei piete autohtone aflate intr-un varf de forma, ajungand la o cota din piata ECE de 10,6%.
Cinci marci, jumatate de piata
Spre deosebire de partea vestica a continentului european, unde cotele de piata ale marcilor sunt mult mai mici, in ECE, primele cinci marci din clasamentul vanzarilor au acaparat 47,7% din totalul autoturismelor comercializate. Pe primul loc se afla in continuare Skoda cu 15,1% din piata, pe locul secund Dacia, cu 10,6%, iar pe trei, Renault, cu 8,4%. In top 5 urmeaza Opel (7,1%) si Volkswagen (6,5%). In ansamblu, piata auto din zona estica a Europei a scazut in 2005 cu 0,7%, influentata puternic de scaderea vanzarilor din Polonia.
In acest stat au fost comercializate numai 235.689 de autoturisme, fata de 318.111 in 2004. Acest recul important este efectul direct al intrarilor necontrolate de masini second-hand din Europa Occidentala. Clasata pe pozitia a doua in top, Romania a avut un final de an excelent, in trimestrul patru vanzarile de masini fiind chiar mai mari decat cele din Polonia.
Pentru tot anul, numarul total de autoturisme comercializate a atins, conform companiei de consultanta JATO Dynamics, 215.554 de unitati. Ultima pozitie a podiumului vanzarilor din zona este ocupata de Ungaria, tara in care clientii au achizitionat 202.210 vehicule.