‘Cecul este in cutia postala’. ‘Nu, nu arati mai grasa in haina aceea.’ ‘ Nu arati atat de bartana’. Aceste sunt exageratii familiale, minciuni necesare sau nasul lui Pinocchio, cum le spunea bunica.
Un contractor de cladiri stie cum sa va convinga ca remodelarea va fi gata in timp. Un dealer de masini uzate stie cum sa faca o masina veche sa arate bine. Un avocat stie cum sa faca astfel incat clientul lui sa reiasa nevinovat.
Cand eram un copil nevinovat, medicul spunea ‘Asta n-o sa doara’. Eram prea ocupata uitandu-ma la acadea ca sa vad ca i s-a lungit nasul. Acum ma uit la nasul lui cu toata atentia.
Ascult cu atentie cand organizatiile de caritate cer donatii. Desi lista ‘Nu Sunati’ nu se aplica la caritati, eu nu ma simt prea caritabila daca acestea nu isi trimit solicitarile prin posta. Nasurile lui Pinocchio stiu ca acelea ar fi fraude postale. Si stiu ca ar avea nevoie de un protector de nas in inchisoare.
Nasurile lui Pinocchio te informau prin posta ca ai castigat sume exorbitante de bani. Acum iti spun prin e-mail. Indeferent de modalitate, acestea nu sunt adevarate.
Posturile de televiziune folosesc ghicitoare si lucruri interesante sa ne faca sa nu schimbam canalul. ‘Urmeaza:Au fost observati extrateresti’ sau ‘Cand ne intoarcem, va vom spune remediul importriva celulitei’. Dupa sase sau mai multe reclame, cand se intorc, tot nu ne raspund la ghicitori ci ne tin in suspans pana la urmatoarea parte a stirilor. Oare si cei care lucreaza la stiri au nasuri lungi din acest motiv?
Sunt multe reclame la televizor despre produse care slabesc. Unele sunt bentru bauturi de acest gen, iar altele pentru medicamente sau mancaruri preparate. Poate cei care inventeaza asemenea produse ar putea slabi 3 kilograme intr-o saptama daca si-ar taia nasurile.
Cand te duci sa vezi un film, stai 15 minute sa vezi reclamele altor filme. Ocazional vezi una care iti place. Dar cand acestora li se face propaganda in reviste, se folosesc citate din ‘Iowa City Gazette’ si ‘Movie Magazine’. Nasurile lui Ebert si Roeper nu se implica.
Politicienii ar trebui sa aiba cele mai lungi nasuri – in special in timpul campaniei electorale – cand promit tot ceea ce vrei sa auzi. Nu am vazut niciodata un politican cu nas de Pinocchio, dar nu am vazut ambele maini a unui politician in timp ce acesta promitea ceva. Isi incruciseaza degetele. Este atat de simplu ca nasul de pe fata voastra.