Segmentul publicitatii online va depasi in dimensiune sectorul publicitatii traditionale din presa scrisa in Statele Unite pana in 2011, sustin experti din industrie, citati de Financial Times.

Aceasta estimare apare pe fondul unui declin al vanzarilor de publicitate anuntat de mari grupuri de presa din Statele Unite, in ciuda evolutiei puternice a economiei SUA.

Rezultatele preconizate provin dintr-un raport anual pe sectorul media realizat de Veronis Suhler Stevenson (VSS), un fond de investitii privat ce activeaza pe segmente de media, IT & C si educatie din America de Nord si Europa.

In cel mai recent studiu VSS, publicat ieri, analistii fondului estimeaza ca piata publicitatii online va creste cu peste 21% de la an la an si va atinge o valoare de 62 mld.dolari (45,2 mld. euro) in 2011, depasind astfel segmentul publicitatii din ziare, care va totaliza 60 mld. dolari (43,7 mld. euro) in 2011.

In prezent, publicitatea pe televizor – fie prin operatori traditionali de cablu sau operatori de satelit – continua sa genereze cele mai multe venituri publicitare pe piata globala, iar analistii se asteapta ca veniturile combinate ale acestui segment sa totalizeze 86 mld. dolari (62,7 mld. euro) pana in 2011.

“Evolutia segmentelor publicitare online si din ziare reprezinta o continuare fireasca a fenomenelor pe care le-am observat in ultimii ani. Acum insa, se va ajunge la un punct in care diferenta va fi semnificativa”, a declarat James Rutherfurd, managing director la VSS.

Insa, aceasta reorientare catre publicitatatea online si alternative digitale in detrimentul suporturilor media traditionale se intampla pretutindeni pe glob. Unii analisti se asteapta ca segmentul publicitatii din ziare sa fie depasit in cheltuieli de catre reclamele online chiar anul acesta in Marea Britanie si Suedia.

Estimarile VSS subliniaza, de asemenea, ca exista diferente majore intre comportamentul actual al consumatorilor si cheltuielile pe publicitate.

De asemenea, studiul VSS a masurat timpul alocat de catre consumatori diverselor suporturi media, iar analistii estimeaza ca 2007 va fi primul an in care oamenii vor petrece mai mult timp online decat citind presa scrisa. Studiul a mai relevat faptul ca migrarea catre suporturi digitale a dus la o scadere a timpului total alocat de consumatori suporturilor media. In 2006, un consumator urmarea in medie 3.530 de ore continut media, in scadere cu 0,5% fata de anul precedent.

La locurile de munca, timpul alocat suporturilor media a crescut cu 3,2% la 260 de ore pe an per angajat. De asemenea, cheltuielile companiilor pe informatii si media si, incluzand aici costurile pentru achizitia de reviste de business si de participarea la expozitii, au crescut cu 8,1%, totalizand 227 mld. dolari (165,5 mld. euro).

“Cunostintele si informatiile reprezinta principalele segmente industriale care sustin economia Statelor Unite. De aceea, informatiile reprezinta un instrument indespensabil, pe care companiile trebuie sa fie pregatite sa cheltuiasca sume mari de bani”, a declarat Rutherfurd.

Si in Romania, piata de publicitate online este cea care inregistreaza cele mai ridicate ritmuri de crestere, de aproximativ opt ori mai mari decat cele inregistrate de presa scrisa.

In Romania, piata publicitatii in presa scrisa a fost estimata la 71,3 mil. euro, in crestere cu 8% fata de 2005 – conform unui studiu realizat de agentia Initiative Romania. In acest an, piata ar urma sa creasca la 77 mil. euro.

Sursa: Ziarul Financiar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *