404 Not Found


nginx
{"id":3701,"date":"2006-07-28T17:16:00","date_gmt":"2006-07-28T17:16:00","guid":{"rendered":"http:\/\/www.sportingnews.ro\/stiri\/balkan-petroleum-ar-putea-primi-o-amenda-de-11-milioane-de-dolari\/"},"modified":"2006-07-28T17:16:00","modified_gmt":"2006-07-28T17:16:00","slug":"balkan-petroleum-ar-putea-primi-o-amenda-de-11-milioane-de-dolari","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/2006\/07\/28\/balkan-petroleum-ar-putea-primi-o-amenda-de-11-milioane-de-dolari\/","title":{"rendered":"Balkan Petroleum ar putea primi o amenda de 11 milioane de dolari"},"content":{"rendered":"

Compania Balkan Petroleum ar putea fi penalizata de AVAS cu o suma reprezentand 100% din pretul platit pentru achizitionarea pachetului majoritar al rafinariei Rafo Onesti, a anuntat astazi presedintele AVAS, Razvan Orasanu.<\/p>\n

Motivul care ar putea duce la acordarea acestei amenzi il constituie contractul de novatie incheiat intre Balkan Petroleum si Calder-A, privind cesionarea pachetului majoritar de actiuni pe care BKP il detine la RAFO.<\/p>\n

Novatia reprezinta schimbarea, in cadrul unui contract aflat in derulare, prin care o firma este inlocuita de o alta, in conditiile in care prima firma doreste sa renunte la contract iar cea de-a doua doreste sa preia respectivul contract. In cazul RAFO e insa nevoie si de acordul celei de-a treia parti, respectiv a AVAS.<\/p>\n

Prin contractul incheiat intre AVAS si BkP, cesionarea actiunilor la rafinaria RAFO fara acordul scris al Autoritatii se penalizeaza cu o amenda ce reprezinta 100% din valoarea contractului de provatizare.<\/p>\n

In luna iulie 2005, intre Calder-A si BkP s-a incheiat un contract de cesionare a actiunilor detinute de Balkan Petroleum la RAFO Onesti.<\/p>\n

Calder-A e detinut de mai multe ONG-uri<\/strong><\/p>\n

AVAS nu si-a dat acordul privind aceasta tranzactie intrucat Calder-A a evitat sa puna la dispozitia autoritatilor documente care sa sustina stabilitatea financiara a firmei.<\/p>\n

Actionariatul companiei Calder-A e cat se poate de incalcit. Proprietarul Calder-A e compania Vienna Capital Parteners Finance BV Olanda care la randul ei e detinuta in proportie de 100% de Vienna Capital Partners Unternehmungsberatung AG-Austria( VCPU AG-Austria).<\/p>\n

VCPU AG-Austria are de asemenea un actionariat divers. E detinuta in proportie de 51% de fundatia Colegia Privatstiftung, capitalul disponibil fiind de doar 25 de mii de dolari. Restul actiunilor e impartit de alte doua fundatii: Polan Privatstftung si RatschSuedland Privatstiftung.<\/p>\n

Exista indicii clare ca dupa data de 15 iunie 2006 actionariatul a fost schimbat, insa numele noilor proprietari nu este deocamdata cunoscut.<\/p>\n

Calder-A se vrea proprietara peste RAFO<\/strong><\/p>\n

Pe data de 20 iulie Curtea de Apel Bucuresti a decis ridicarea sechestrului asigurator impus pe actiunile detinute de BkP la RAFO Onesti. Ceea ce este cel putin ciudat in opinia conducerii AVAS e ca cererea de ridicare a sechestrului a fost facuta de compania Calder-A, care nu are inca o pozitie oficiala in cadrul actionariatului RAFO..<\/p>\n

Potrivit informatiilor de la Registrul Comertului si din Registrul Actionarilor, proprietarul rafinariei e si acum compania BkP.<\/p>\n

Presedintele AVAS, Razvan Orasanu, a declarat ca in ultima perioada au existat presiuni pentru ca AVAS sa recunoasca pe Calder-A ca fiind proprietarul de drept al rafinariei RAFO Onesti<\/p>\n

“Advertorialele din presa, greva angajatilor rafinariei si implicarea politica in acest caz s-au facut tocmai pentru ca AVAS sa recunoasca pe Calder-A ca fiind proprietara a RAFO” a precizat Orasanu. “Singura calitate a Calder-A este insa aceea de potential doritor al Rafo” a completat Orasanu.<\/p>\n

“Orice tranzactie avand girul AVAS, cu actiuni RAFO, ar fi fost ilegala atata timp cat incepand cu luna august 2005 a fost impus un sechestru asigurator in urma unei ordonante emise de procurori” a continuat presedintele Autoritatii.<\/p>\n

RAFO Onesti- un exemplu de privatizare esuata<\/strong><\/p>\n

Pana la sfarsitul anului urmeaza sa se clarifice situatia RAFO. Potrivit contractului, in decembrie urmeaza sa expire termenul necesar reorganizarii societatii.<\/p>\n

La expirarea termenului de doi ani, creditorii rafinariei vor avea dreptul sa ceara in instanta falimentarea societatii.<\/p>\n

Datoriile cumulate se ridica in acest moment la suma de 6 mii de miliarde lei vechi, fara a fi calculate insa penalizarile aferente.
Tentativele statului de privatizarea a rafinariei RAFO Onesti dateaza inca din 2001 cand AVAS a vandut 59% din actiuni companiilor Imperial Oil si Canyon Servicos contra sumei de 1.5 milioane de dolari.<\/p>\n

Ulterior insa, Ministerul Finantelor Publice a realizat conversia in actiuni a unei datorii, redevenind actionar pe 94% din actiuni. Urmatorul pas a fost vanzarea pachetului detinut de stat tot companiilor Imperial Oil si Canyon Servicos, de data aceasta contra sumei de 11.4 milioane de doalri.<\/p>\n

In anul 2004, Balkan Petroleum a cumparat Imperial Oil si Canyon Servicos pentru ca un an mai tarziu sa cedeze 98% din actiuni companiei Calder-A.<\/p>\n

In anul 2005 pierderile rafinariei s-au ridicat la 153,7 milioane de lei, ce-i drept cu aproape 60% mai mici decat in anul 2004 cand valoarea deficitului a fost de 372 de milioane de lei. Cifra de afaceri a companiei a fost de 1,805 miliarde de lei.<\/p>\n

In 2005 veniturile au totalizat 1,805 milioane de lei in timp ce cheltuielile s-au ridicat la valoarea de 1,959 de milioane.Veniturile au fost cu 50% mai mari in 2005 fata de 2004<\/p>\n

Rezultatele operationale – cele care decurg din activitatea de baza a companiei – arata un profit de 18,5 milioane de lei in 2005, comparativ cu 6,5 milioane de lei in 2004. In primul trimestrul din 2006, Rafo Onesti a obtinut un profit operational 10,6 milioane lei.<\/p>\n

HotNews.ro<\/a>, V.T., 24 iul 2006<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Compania Balkan Petroleum ar putea fi penalizata de AVAS cu<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[17],"tags":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack-related-posts":[],"jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3701"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3701"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3701\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3701"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3701"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3701"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}