404 Not Found


nginx
{"id":1352,"date":"2009-09-07T17:53:00","date_gmt":"2009-09-07T17:53:00","guid":{"rendered":"http:\/\/www.sportingnews.ro\/stiri\/hai-sa-plecam-in-cautare-de-masini-in-germania\/"},"modified":"2009-09-07T17:53:00","modified_gmt":"2009-09-07T17:53:00","slug":"hai-sa-plecam-in-cautare-de-masini-in-germania","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/2009\/09\/07\/hai-sa-plecam-in-cautare-de-masini-in-germania\/","title":{"rendered":"Hai s\u0103 plec\u0103m in cautare de masini \u00een Germania"},"content":{"rendered":"

De acum \u00eencepi s\u0103 te pricepi. Dup\u0103 ce ai frunz\u0103rit site-uri precum www.mobile.de<\/a> sau www.autoscout.de<\/a> ajungi s\u0103 \u00ee\u0163i faci o p\u0103rere despre cum stau pre\u0163urile. Aici sunt concentrate cam un milion de oferte. Ideea este ca regulat s\u0103 alegi s\u0103 zicem 10 ma\u015fini dintre cele din oferta care crezi tu c\u0103 au un pre\u0163 bun raportat la dot\u0103ri, an de fabrica\u0163ie etc. Evit\u0103 \u00een general<\/span> prima \u015fi poate a doua pagin\u0103 cu rezultate. Pre\u0163urile acelea exagerat de mici sunt \u0163epe sigure. Chiar \u015fi cele cu pre\u0163uri normale ri\u015fti s\u0103 fie. A\u015fa c\u0103 alege numai ma\u015fini oferite de autohaus-uri \u00eentregistrate pe site-ul de anun\u0163uri de cel pu\u0163in un an. Uite un exemplu.<\/p>\n

\"autohaus-mobile.JPG\"<\/a><\/p>\n

\u00cen chenar afli c\u0103 acest dealer oferteaz\u0103 prin mobile.de de 5 ani. Asta este o garan\u0163ie suficient\u0103. Ce p\u0103rere ai despre al doilea exemplu?<\/p>\n

\"autohaus-mobile-tzepar.JPG\"<\/a><\/p>\n

Te-ai prins. Pre\u0163ul este exagerat de mic iar v\u00e2nz\u0103torul las\u0103 numai un cod po\u015ftal. Nici un nume, adres\u0103 sau telefon(uneori \u015fi num\u0103rul e doar o cartel\u0103 de \u0163epar iar numele fals).<\/p>\n

Dup\u0103 ce ai g\u0103sit c\u00e2teva oferte serioase, caut\u0103-le a doua zi s\u0103 vezi dac\u0103 mai sunt disponibile. Dac\u0103 ai ales bine, jum\u0103tate au fost deja \u015fterse pentru c\u0103 s-au v\u00e2ndut. De aceea nu \u00ee\u0163i recomand ferm s\u0103 alegi ma\u015fina din \u0163ar\u0103. Nu to\u0163i dealerii germani accept\u0103 s\u0103 \u00ee\u0163i rezerve \u0163ie o ma\u015fin\u0103 pentru c\u00e2teva zile p\u00e2n\u0103 ajungi acolo. Mai ales dac\u0103 aud la telefon c\u0103 vorbe\u015fti englez\u0103 \u015fi vii din Rom\u00e2nia \u015fansele sunt mari s\u0103 nu \u00ee\u0163i fac\u0103 o rezervare dec\u00e2t pentru o zi, ori s\u0103 cear\u0103 un avans ca s\u0103 o \u0163in\u0103 c\u00e2teva zile. S\u0103 pl\u0103te\u015fti avansul nu \u00ee\u0163i recomand s\u0103 o faci niciodat\u0103. Site-urile astea sunt pline de \u0163epari. Po\u0163i \u00eencerca totu\u015fi, fie pe cont propriu, fie s\u0103 apelezi la cineva care vorbe\u015fte german\u0103. C\u00e2nd le vorbe\u015fti limba devin al\u0163i oameni. Mult mai amabili. A\u015fa s-ar putea s\u0103 ob\u0163ii o rezervare pentru o zi sau dou\u0103 maximum.<\/p>\n

Hai c\u0103 ne-am preg\u0103tit destul. S\u0103 pornim.<\/p>\n

Pentru drum \u00ee\u0163i recomand avionul la dus. Te odihne\u015fti bine \u00eenainte, ca s\u0103 fii proasp\u0103t pentru drumul de \u00eentoarcere. G\u0103se\u015fti preferabil un zbor care s\u0103 aduc\u0103 \u00een Germania cu o sear\u0103 \u00eenainte. Dac\u0103 \u00eel iei din vreme \u015fi e lowcost poate fi mai ieftin de 40 de euro. \u00cen ultima clip\u0103 e cam 150 de euro.<\/p>\n

Dac\u0103 nu ai ma\u015fin\u0103 rezervat\u0103 \u015fi vrei s\u0103 cau\u0163i acolo trebuie s\u0103 te preg\u0103te\u015fti cu mult\u0103 r\u0103bdare. Po\u0163i da peste chilipirul visat rapid sau dup\u0103 zile de c\u0103utare. Eu a\u015fa am f\u0103cut ultima dat\u0103. Am \u00eenchiriat o ma\u015fin\u0103 cu 50 de euro pe zi \u015fi am colindat zonele industriale \u015fi drumurile locale (acestea zonele unde se concentreaz\u0103 de obicei autohaus-urile, uneori \u015fi c\u00e2te 10 pe o str\u0103du\u0163\u0103) din c\u00e2teva ora\u015fe. Zona mea preferat\u0103 \u2013 NV Germaniei, \u00een apropiere de Olanda. Landul Renania de Nord Vestfalia NRW este unul dintre cele mai bogate \u015fi mai aglomerate cu ora\u015fe din Germania. Treci din ora\u015f, \u00een or\u0103\u015fel, \u00een sat \u015fi \u00eenapoi \u00een ora\u015f. Po\u0163i ajunge s\u0103 vezi \u00eentr-o zi \u015fi c\u00e2teva zeci de autohaus-uri. Uite o hart\u0103 a zonei.<\/p>\n

\"harta-nrw.JPG\"<\/a><\/p>\n

Dac\u0103 ai deja rezervare \u015fi trebuie s\u0103 ajungi \u00een alt ora\u015f dec\u00e2t cel \u00een care ai aterizat, folose\u015fte trenul. DB \u2013 Deutsche Bahn merge nem\u0163e\u015fte, adic\u0103 foarte repede \u015fi punctual. Po\u0163i s\u0103 \u00ee\u0163i faci traseul \u015fi s\u0103 iei bilet c\u0103tre orice localitate din Germania de aici<\/a>. G\u0103se\u015fti un apoi hotel accesibil. \u00cen ora\u015fele mici g\u0103se\u015fti \u015fi case de oaspe\u0163i \u201cGasthaus\u201d \u00een care po\u0163i s\u0103 dormi pentru 20-30 de euro \u015fi s\u0103 te treze\u015fti cu micul dejun \u015fi cafea nem\u0163easc\u0103. \u00cenainte s\u0103 mergi la culcare, d\u0103 o rait\u0103 pe la autohaus. Va fi cel mai probabil \u00eenchis sau deschis numai pentru vizitare, dar vei \u015fti unde s\u0103 vii m\u00e2ine la sigur \u015fi poate apuci s\u0103 vezi \u015fi ma\u015fina pe care ai rezervat-o. Mergi la culcare devreme, ca s\u0103 prinzi o noapte bun\u0103 de somn. Vei avea nevoie de ea. A doua zi, fresh, la ora 9 e\u015fti \u00een fa\u0163a autohaus-ului. \u00cembrac\u0103-te la c\u0103ma\u015f\u0103, ceva smart-casual. Cere s\u0103 vezi ma\u015fina rezervat\u0103 \u015fi asigur\u0103-te c\u0103 totul este cum ai aranjat. Nu te gr\u0103bi, f\u0103 o inspec\u0163ie vizual\u0103 complet\u0103. Cere apoi s\u0103 sco\u0163i ma\u015fina la un test-drive. Cel mai probabil vei primi cheile \u00een schimbul pa\u015faportului \u015fi po\u0163i s\u0103 dai c\u00e2teva ture pe str\u0103du\u0163e.(La ce trebuie s\u0103 te ui\u0163i c\u00e2nd cumperi o ma\u015fin\u0103, te \u00eenv\u0103\u0163 \u00een episodul viitor). Revii apoi cu un aer relaxat \u015fi serios \u015fi a\u015ftep\u0163i s\u0103 vorbe\u015fti cu dealerul. \u00cei spui c\u0103 te intereseaz\u0103 ma\u015fina, dar nu \u00eei spui imediat c\u0103 o cumperi. Ceri s\u0103 vezi toate actele. Toate. \u00cen primul r\u00e2nd, cartea german\u0103 de identitate a ma\u015finii. Pe ea scrie vechiul proprietar \u015fi po\u0163i afla cine, c\u00e2nd \u015fi de unde a cump\u0103rat ma\u015fina. La nevoie se poate dovedi util\u0103 informa\u0163ia pentru a contacta vechiul proprietar \u015fi s\u0103 afli \u00een ce stare a v\u00e2ndut el ma\u015fina. Apoi ceri obligatoriu carnetul de service. Verifici intervalele de revizie \u015fi ce interven\u0163ii s-au f\u0103cut asupra ma\u015finii. P\u0103streaz\u0103 \u00een minte c\u0103 \u015fi astea se pot falsifica, ori se poate \u00eent\u00e2mpla s\u0103 nu existe la dealer. Unul serios \u00eel va avea cu siguran\u0163\u0103 \u015fi va ar\u0103ta OK. Printre acte poate exista si o foaie cu antet TUV. Este un ITP obligatoriu la v\u00e2nzare \u00een Germania \u00een cele mai multe landuri, din care po\u0163i afla \u00eenc\u0103 ceva despre starea ma\u015finii. \u00ce\u0163i mai trebuie manualul ma\u015finii \u015fi codul casetofonului. Acum \u00eencepi negocierea.<\/p>\n

\u201cM\u0103 intereseaz\u0103 ma\u015fina. Arat\u0103 destul de bine. Nu este tocmai ce visam, dar este OK.\u201d<\/p>\n

El o s\u0103 o laude c\u0103 e o ma\u015fin\u0103 bun\u0103 \u015fi bla, bla.<\/p>\n

\u201cM-a\u0163i convins. Mai r\u0103m\u00e2ne s\u0103 stabilim numai pre\u0163ul. Este negociabil? (unii dealeri nu negociaz\u0103)\u201d<\/p>\n

O s\u0103 str\u00e2mbe pu\u0163in din nas \u015fi o s\u0103 zic\u0103 cel mai probabil c\u0103 foarte pu\u0163in ,pentru c\u0103 are deja un pre\u0163 foarte bun \u015fi nu mai poate l\u0103sa. De fapt orice dealer este preg\u0103tit s\u0103 lase minimum 300 de euro la orice ma\u015fin\u0103 mai scump\u0103 de 5-6.000 de euro. Unii vor oferi actele gratuit \u2013 acestea valoreaz\u0103 cam 250 de euro, al\u0163ii vor oferi un schimb de anvelope de iarn\u0103 \u2013 acestea vin de obicei cu ma\u015fina \u015fi ar trebui s\u0103 fie v\u00e2ndute \u00eempreun\u0103, \u00eens\u0103 unii le v\u00e2nd pentru \u00eenc\u0103 100-150 de euro, al\u0163ii vor l\u0103sa efectiv la pre\u0163. Cele mai puternice argumente \u00een negociere sunt pre\u0163ul pie\u0163ei \u2013 c\u0103 ai v\u0103zut \u00een general \u015fi modele u\u015for mai ieftine \u015fi defectele ma\u015finii. Orice zg\u00e2rietur\u0103, t\u0103ietur\u0103, ciobitur\u0103, pies\u0103 lips\u0103 sau \u00eendoit\u0103 scade rapid pre\u0163ul ma\u015finii, \u00eens\u0103 numai \u00een cazul \u00een care nu \u0163i le-a men\u0163ionat el \u00een prealabil. \u00cen Germania repara\u0163ia unei piese de caroserie \u00eendoit\u0103 cost\u0103 peste 1.000 de euro, a\u015fa c\u0103 va l\u0103sa 100-200 de euro la fiecare defect important. For\u0163eaz\u0103 u\u015for la negociere \u00eens\u0103 nu ca la pia\u0163\u0103. Se poate enerva \u015fi renun\u0163\u0103 la tranzac\u0163ie. Nu trebuie s\u0103 te simt\u0103 stresat, disperat dup\u0103 ma\u015fin\u0103 sau agresiv. Nem\u0163ii nu sunt turci din bazar, cu toate c\u0103 se t\u00e2rguiesc, dar mai cu \u015ftaif.<\/p>\n

C\u0103 tot veni vorba. Aten\u0163ie la proprietarii de autohaus-uri. Tot mai multe sunt preluate de ru\u015fi \u015fi turci. Rar g\u0103se\u015fti unul serios. V\u00e2nd \u00een general ma\u015fini vechi sau cu probleme. Nici nem\u0163ii nu sunt to\u0163i nem\u0163i, \u00eens\u0103 un autohaus aranjat cu ma\u015fini ordonate \u015fi sp\u0103late prezint\u0103 o minim\u0103 garan\u0163ie. Cele mai mici au de cele mai multe ori \u015fipre\u0163urile cele mai bune. Sunt de obicei mici afaceri de familie care intermediaz\u0103 pe pia\u0163a local\u0103 sau mai v\u00e2nd c\u00e2te un buy-back preluat de le vreun dealer mai mare.<\/p>\n

Dup\u0103 ce ai b\u0103tut palma urmeaz\u0103 b\u0103taia de cap cu actele. Cum e o treab\u0103 nem\u0163easc\u0103 \u015fi asta o s\u0103 mearg\u0103 repede\u2026 sau nu\u2026 uneori.<\/p>\n

\u00ce\u0163i povestesc \u00een episodul viitor cum facem cu actele din Germania, despre o inspec\u0163ie a ma\u015finii la fa\u0163a locului din care s\u0103 afi c\u00e2t mai mult, f\u0103r\u0103 s\u0103 fii mecanic, despre drumul c\u0103tre cas\u0103 \u015fi ce urmeaz\u0103 aici.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De acum \u00eencepi s\u0103 te pricepi. Dup\u0103 ce ai frunz\u0103rit<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[17],"tags":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack-related-posts":[],"jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1352"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1352"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1352\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1352"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1352"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1352"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}