404 Not Found


nginx
{"id":1351,"date":"2009-09-07T17:54:00","date_gmt":"2009-09-07T17:54:00","guid":{"rendered":"http:\/\/www.sportingnews.ro\/stiri\/cum-aduci-o-masina-din-germania-nspectia-masinii\/"},"modified":"2009-09-07T17:54:00","modified_gmt":"2009-09-07T17:54:00","slug":"cum-aduci-o-masina-din-germania-nspectia-masinii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/2009\/09\/07\/cum-aduci-o-masina-din-germania-nspectia-masinii\/","title":{"rendered":"Cum aduci o masina din germania + nspec\u0163ia ma\u015finii"},"content":{"rendered":"

De cele mai multe ori, prima impresie despre o ma\u015fin\u0103 poate spune tot. Un dealer serios ofer\u0103 ma\u015fini curate, \u00eengrijite, f\u0103r\u0103 avarii. Chiar \u015fi ele pot avea \u00eens\u0103 defecte ascunse, dar la dealerii germani de obicei nu au (re\u0163ine p\u0103rerea mea despre turci, ru\u015fi etc). La exterior sunt c\u00e2teva lucruri prin care ma\u015fina \u00ee\u0163i vorbe\u015fte. O privire de jur \u00eemprejur \u015fi \u00eencepi s\u0103 te ui\u0163i la detalii. Primul, aspectul vopselei. Trebuie s\u0103 fie uniform m\u0103tuit\u0103. Nu exagerat, nici prea lucioas\u0103. Unii dealeri le poli\u015feaz\u0103 \u00eenainte de v\u00e2nzare, \u00eens\u0103 chiar \u015fi a\u015fa ar trebui s\u0103 g\u0103se\u015fti urmele loviturilor de pietre, zg\u00e2rieturi u\u015foare, o mic\u0103 \u00eendoitur\u0103 superficial\u0103. Astea sunt o veste bun\u0103.<\/p>\n

<\/span><\/p>\n

\"lovituri-pietre.jpg\"Dac\u0103 vopseaua este uniform\u0103 \u015fi ca nou\u0103 \u00eenseamn\u0103 c\u0103 ma\u015fina a fost bine\u00een\u0163eles revopsit\u0103. Sau poate nu am avut eu at\u00e2ta noroc \u00eenc\u00e2t s\u0103 g\u0103sesc o ma\u015fina \u0163inut\u0103 numai \u00een garaj de o bunicu\u0163\u0103 care a mers cu 30 la or\u0103. Pe botul capotei, loviturile de piatr\u0103 sunt OK pentru c\u0103 a\u015fa \u015ftii c\u0103 nu a fost schimbat\u0103 de mult timp sau poate niciodat\u0103. La fel pe l\u00e2ng\u0103 praguri \u015fi aripi. Prive\u015fte ma\u015fina din unghiuri pe lungime \u015fi vezi dac\u0103 p\u0103streaz\u0103 linia nedeformat\u0103 a elementelor din tabl\u0103 din bar\u0103 \u00een bar\u0103. Este nevoie de un atelier excep\u0163ional care s\u0103 reu\u015feasc\u0103 asemenea performan\u0163\u0103 dup\u0103 o repara\u0163ie, chiar \u015fi minor\u0103.<\/p>\n

\"capotaaripa.jpg\"Verific\u0103 apoi vopseaua din compartimentul motorului \u015fi observ\u0103 diferen\u0163ele (dac\u0103 exist\u0103) \u00eentre culoarea de vopsea de pe arip\u0103 \u015fi interior. Aripa se vopse\u015fte \u00een frabric\u0103 dintr-o bucat\u0103, a\u015fa c\u0103 un br\u00e2u\/prag de vopsea \u00eentre interior, sub capot\u0103 \u015fi exteriorul aripii poate fi un semn c\u0103 a fost re-vopsit\u0103. Tot vopseaua \u00ee\u0163i poate spune \u015fi despre alte avarii pe care le-a suferit ma\u015fina. La revopsire, se mai scap\u0103 stropi superficiali pe ornamentele de plastic sau cauciuc. Gre\u015feala aceasta se nume\u015fte gazare. Caut\u0103 astfel de stropi \u015fi sub tapi\u0163erie \u00een habitaclu pe l\u00e2ng\u0103 praguri sau sub tapiseria din portbagaj la rezervorul de combustibil. Un vopsitor bun nu prea face astfel de gre\u015feli, a\u015fa c\u0103 trebuie s\u0103 mai cau\u0163i \u015fi alte defecte.<\/p>\n

Un indiciu important sunt seriile parbrizurilor \u015fi ale farurilor. Acestea au inscrip\u0163ionat\u0103 obligatoriu sigla produc\u0103torului \u015fi c\u00e2te un E plus o cifr\u0103 \u00eentr-un mic cerc. Dac\u0103 difer\u0103 \u00eentre st\u00e2nga \u015fi dreapta, \u00eenseamn\u0103 c\u0103 unul dintre ele a fost schimbat. Asta se poate \u00eent\u00e2mpla ori prin furt ori \u00een urma unei lovituri. Un alt indiciu la parbriz este tenta de culoare. Cele mai multe sunt cu tent\u0103 verde din fabric\u0103.<\/p>\n

\"furtunuri-motor.jpg\"<\/p>\n

Tot la serii urm\u0103re\u015fte c\u00e2teva piese de la motor. Vei observ\u0103 c\u0103 au inscrip\u0163ionat anul de fabrica\u0163ie \u015fi luna, \u00een special pe furtunuri. \u00cen caz de avarie la motor, acestea cedeaz\u0103 primele \u015fi vor fi schimbate de obicei cu piese neoriginale sau din ani diferi\u0163i fa\u0163\u0103 de restul pieselor. Mai u\u015for de verificat sunt \u201elufturile\u201d, adic\u0103 spa\u0163iile \u00eentre piesele de caroserie. Urm\u0103re\u015fte cu aten\u0163ie ca ele s\u0103 fie egale pe toat\u0103 lungimea mai ales la capot\u0103 \u015fi portiere. Dealerul ar trebui s\u0103 \u00ee\u0163i poat\u0103 oferi ocazia s\u0103 vezi ma\u015fina urcat\u0103 pe un elevator. Po\u0163i trage de ro\u0163i pe vertical\u0103 \u015fi orizontal\u0103 ca s\u0103 verifici jocurile din suspensii. Te ui\u0163i dup\u0103 puncte de rugin\u0103, discuri de fr\u00e2n\u0103 sau pl\u0103cu\u0163e de fr\u00e2nare prea tocite, lovituri pe dedesubt, eventuale puncte de sudur\u0103 neoriginal\u0103, adic\u0103 c\u00e2rpeal\u0103, orice nu pare la locul lui. \u00cenv\u00e2rte ro\u0163ile ca vezi dac\u0103 nu cumva sunt jantele ovalizate. Uit\u0103-te \u015fi la evacuare, tobe, \u0163evi de e\u015fapament. De obicei nu vei g\u0103si nimic suspicios. Dac\u0103 ai g\u0103sit ceva, po\u0163i cere s\u0103 fie schimbate sau \u00eenc\u0103 o reducere. Eu am ob\u0163inut discuri \u015fi pl\u0103cu\u0163e spre exemplu. Nu am luat niciodat\u0103 o ma\u015fin\u0103 cu prea multe defecte, \u00een ciuda unor reduceri substan\u0163iale.<\/p>\n

\"indicator-bord.jpg\"<\/p>\n

Apas\u0103 pe capot\u0103 sau portbagaj \u015fi urm\u0103re\u015fte cursa pe care o fac amortizoarele. Dup\u0103 o ap\u0103sare \u015fi eliberare ar trebui s\u0103 revin\u0103 \u00een pozi\u0163ia ini\u0163ial\u0103 f\u0103r\u0103 s\u0103 reia ciclul.<\/p>\n

Scoate ma\u015fina \u015fi la un test-drive. Pune mai \u00eent\u00e2i contactul \u015fi asigur\u0103-te c\u0103 se sting toate indicatoarele ro\u015fii. Apoi ia contactul \u015fi pune-l din nou. Urm\u0103re\u015fte ca indicatorul de la airbag s\u0103 se sting\u0103 separat fa\u0163\u0103 de celelalte \u015fi nu \u00een acela\u015fi timp. La prima cheie se stinge mai greu, la a doua aproape instantaneu c\u00e2nd pui contactul. \u00cen caz de accident cu deschiderea airbagurilor, calculatorul va aprinde permanent indicatorul din bord \u015fi acesta nu poate fi anulat dec\u00e2t prin decuplare sau dac\u0103 i se schimb\u0103 contactul pe alt circuit. Cei care repar\u0103 ma\u015fini distruse a\u015fa fac. \u00cel pun de obicei pe acela\u015fi circuit cu ABS-ul sau indicatorul de motor \u015fi se vor aprinde ori stinge \u00eempreun\u0103. \u00cencearc\u0103 apoi ambreiajul cu motorul pornit. Ar trebui s\u0103 fie nici prea tare, nici prea moale. Compar\u0103-l cu cel al unei ma\u015fini identice pe care ai probat-o \u00eenainte. La motoarele pe motorin\u0103, cu piciorul u\u015for suspendat pe pedala de ambreiaj trebuie s\u0103 sim\u0163i o vibra\u0163ie.<\/p>\n

La plecarea de pe loc c\u00e2nd mergi ambreiat u\u015for po\u0163i auzi un \u0163\u0103c\u0103nit care apoi s\u0103 dispar\u0103. Poate fi de vin\u0103 volanta special\u0103 la motoarele diesel. Nu intru \u00een detalii. Ideea este c\u0103 dac\u0103 e de vin\u0103 volanta, aceasta poate ceda oric\u00e2nd sau s\u0103 \u0163in\u0103 \u00eenc\u0103 4-5.000 km. Schimbarea volantei implic\u0103 \u015fi schimbarea ambreiajului cu placa de presiune, rulment \u015fi discul de ambreiaj. O distrac\u0163ie de peste o mie de euro care apare de obicei la ma\u015fini cu cel pu\u0163in 170.000 km la bord. \u00cen mers, solicit\u0103 fr\u00e2nele brusc \u00een linie dreapt\u0103 ca s\u0103 vezi cum reac\u0163ioneaz\u0103 ABS-ul. Ma\u015fina ar trebui s\u0103 se opreasc\u0103 \u00een linie dreapt\u0103 \u015fi s\u0103 nu devieze. Dac\u0103 o face, probabil are probleme la sistemul de fr\u00e2nare sau, pu\u0163in probabil, deform\u0103ri \u00een \u015fasiu. \u00cen accelerare, cu motorul la temperatura corect\u0103, ma\u015fina ar trebui s\u0103 urce constant \u00een putere, trepte \u015fi vitez\u0103, s\u0103 nu aib\u0103 zgomote ciudate.<\/p>\n

\"turbo.jpg\"Poate \u00eensemna c\u0103 turbina este aproape praf (se \u00eent\u00e2mpl\u0103 de obcei la rulaje mari sau ma\u015fini for\u0163ate), ori c\u0103 un furtun de pe circuitul de r\u0103cire al turbinei (intercooler) este fisurat. Un furtun de la turbin\u0103 sau intercooler cost\u0103 peste 200 de euro, turbina nu mai este o afacere s\u0103 o schimbi.<\/p>\n

\u00cen episodul urm\u0103torul afli c\u0103 h\u00e2rtiile sunt cele la care trebuie s\u0103 fii cel mai atent. Documentele de v\u00e2nzare \u015fi pentru drumul ma\u015finii c\u0103tre \u0163ar\u0103. A\u015fa c\u0103 revin-o c\u00e2t mai cur\u00e2nd pentru continuarea tutorialului meu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

De cele mai multe ori, prima impresie despre o ma\u015fin\u0103<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[17],"tags":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack-related-posts":[],"jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1351"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1351"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1351\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1351"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1351"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1351"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}