404 Not Found


nginx
{"id":1349,"date":"2009-09-07T17:56:00","date_gmt":"2009-09-07T17:56:00","guid":{"rendered":"http:\/\/www.sportingnews.ro\/stiri\/cum-aduci-o-masina-din-germania-intrebari-si-raspunsuri\/"},"modified":"2009-09-07T17:56:00","modified_gmt":"2009-09-07T17:56:00","slug":"cum-aduci-o-masina-din-germania-intrebari-si-raspunsuri","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/2009\/09\/07\/cum-aduci-o-masina-din-germania-intrebari-si-raspunsuri\/","title":{"rendered":"Cum aduci o masina din Germania – Intrebari si raspunsuri"},"content":{"rendered":"

Foarte mul\u0163i dintre voi m-au rugat s\u0103 detaliez unele lucruri referitoare la metod\u0103. Ast\u0103zi \u00eencerc s\u0103 \u00eei l\u0103muresc pe c\u00e2\u0163iva.<\/p>\n

Zona din Germania de unde s\u0103 aduci o ma\u015fin\u0103<\/strong><\/p>\n

A\u015fa cum am mai scris \u00een serial, eu prefer nord-vestul Germaniei. Sunt foarte multe ora\u015fe acolo \u2013 Koln, Dusseldorf, Dortmund, Bochum, Duisburg, Essen etc. Sunt unul langa altul, a\u015fa c\u0103 ai de unde alege. Aceste ora\u015fe sunt \u00eentr-o zon\u0103 industrial\u0103 destul de bogat\u0103, iar nem\u0163ii de acolo sunt cam de mod\u0103 veche, \u00eenc\u0103 se respect\u0103 \u015fi schimb\u0103 ma\u015finile dup\u0103 expirarea garan\u0163iei. \u00cen marea lor majoritate, germanii \u00ee\u015fi \u00eentre\u0163in corespunz\u0103tor ma\u015finile. E o chestiune de cultur\u0103 \u015fi civiliza\u0163ie.<\/p>\n

Lucrurile sunt u\u015for diferite \u00een Est. G\u0103se\u015fti mai greu ma\u015fini de calitate. Multi dintre dealerii din zon\u0103 le aduc de fapt din alte zone ale Uniunii, chiar \u015fi din Fran\u0163a\u2026 iar asta nu e o veste tocmai bun\u0103.<\/p>\n

\u00censpre Hamburg pre\u0163urile cresc pu\u0163in. Am r\u0103mas surpins s\u0103 v\u0103d o varia\u0163ie cu cel pu\u0163in 10-20% \u00een plus fa\u0163\u0103 de restul Germaniei. Am cump\u0103rat ma\u015fini \u015fi din apropierea Munchen-ului sau de l\u00e2ng\u0103 Ludwigsburg. Ce \u00eencerc s\u0103 demonstrez este c\u0103 p\u00e2n\u0103 la urm\u0103 e mai bine s\u0103 \u00ee\u0163i iei ma\u015fina de acolo unde o g\u0103se\u015fti la pre\u0163ul cel mai bun.<\/p>\n

Ceva mai t\u00e2rziu o s\u0103 v\u0103 ofer c\u00e2teva autohausuri verificate de mine cu observa\u0163ii la modul de lucru \u015fi pre\u0163uri.<\/p>\n

Hai s\u0103 vorbim despre pre\u0163uri. Unul dintre cititori, care se recomand\u0103 Alex \u015fi-a b\u0103tut capul \u015fi a \u00eentocmit urm\u0103torul tabel<\/a>. Se deschide cu Excel. O s\u0103 \u00eel lu\u0103m ca punct de plecare \u015fi s\u0103 ne orient\u0103m. Pre\u0163urile pe care le-a g\u0103sit Alex sunt cele normale, pentru ma\u015finile respective. \u00cen general ce g\u0103se\u015fti mai ieftin de at\u00e2t, poate prezenta defecte ascunse sau pot fi \u0163epe, a\u015fa cum sunt \u00een general ofertele din prima pagin\u0103 de rezultate pe mobile.de. Modelele alese de el sunt destul de OK, cu mici observa\u0163ii. Dac\u0103 e\u015fti \u00een c\u0103utarea unui chilipir te sf\u0103tuiesc s\u0103 evi\u0163i <\/span>m\u0103rcile din grupul VAG \u2013 VW, Audi, Skoda, Seat. Au deja at\u00e2t de mul\u0163i fani pe la noi, \u00eenc\u00e2t \u015fansele s\u0103 g\u0103se\u015fti ceva la un pre\u0163 decent sunt destul de sc\u0103zute.<\/p>\n

Lua\u0163i spre exemplu Golf 4. Era un model accesibil acum vreo 3-4 ani, \u00eens\u0103 rom\u00e2nii au \u201ccur\u0103\u0163at\u201d Germania de ele \u015fi tot ce mai apare pe pia\u0163\u0103 iese la pre\u0163uri mult peste c\u00e2t face ma\u015fina. Neam\u0163ul de la care am cump\u0103rat prima mea ma\u015fin\u0103 \u00een 2004 \u015ftia placa. Eu i-am cerut un Golf iar el mi-a spus c\u0103 nu are pe stoc \u015fi tot ce \u00eei venea, pleca cu un trailer direct \u00een Rom\u00e2nia la un rom\u00e2n. A\u015fa c\u0103 mi-am luat un Volvo V40. Cum am g\u00e2ndit? Sincer nu am g\u00e2ndit foarte mult. V40-ul \u00eemi pl\u0103cea foarte mult \u015fi m-am \u00eendr\u0103gostit de el de c\u00e2nd am urcat la volan. La bani de Golf -7.000 euro \u2013 am luat o ma\u015fin\u0103 de clas\u0103 superioar\u0103, mai bine dotat\u0103, mai puternic\u0103, mai frumoas\u0103, mai bun\u0103. St\u0103tea de vreo dou\u0103 s\u0103pt\u0103m\u00e2ni \u00een garajul neam\u0163ului pentru c\u0103 rom\u00e2nii care cump\u0103rau de la el nu se uit\u0103 la \u201csuedeze\u201d. Am \u0163inut ma\u015fina un an, dar \u00eei duc dorul \u015fi acum. Motorul 1,9 diesel commonrail care avea 102 cai pe talon, scotea 106 pe stand la Autotest la un rulaj de 120.000 km. Ma\u015fina bate Golful la consum \u2013 f\u0103cea 5,5 la drum lung mers sportiv, silen\u0163iozitatea motorului se apropia de motoarele pe benzin\u0103. Unde \u00eencerc s\u0103 ajung? Pe pia\u0163\u0103 se g\u0103sesc suficiente ma\u015fini de calitate, care din cauz\u0103 c\u0103 nu sunt favoritele obi\u015fnuite ale cump\u0103r\u0103torilor ajung s\u0103 se v\u00e2nd\u0103 la pre\u0163uri foarte bune.<\/p>\n

Uite c\u00e2teva exemple din ce a\u015f alege eu:<\/p>\n

La clasa mic\u0103 \u2013 toate sunt scumpe afar\u0103 \u015fi \u0163in la pre\u0163, dar dac\u0103 tot e s\u0103 aleg a\u015f merge pe o Lancia Y sau un Peugeot 106 \u2013 2.500-3.000 euro din 2002-2003<\/p>\n

La compacte \u2013 Ford Focus este alegerea de buget. Cu motorul de 1.8 tdci de 100-116 CP ob\u0163ii o ma\u015fin\u0103 bun\u0103 \u015fi economic\u0103 ce \u0163ine cu casa \u2013 5.000 din 2003-2004; op\u0163iune bunicic\u0103 Opel Astra, \u00eens\u0103 feri\u0163i-v\u0103 de motorul 1.7DTI \u2013 e luat de la ISUZU \u015fi are probleme de fiabilitate, alege\u0163i un 1,7CDTI, mai nou, mai puternic, economic \u015fi fiabil sau ceva pe benzin\u0103<\/p>\n

Clasa medie \u2013 ca \u015fi la compacte recomand un break. O dat\u0103 ce tratezi o ma\u015fin\u0103 ca o unealt\u0103 \u015fi nu o fi\u0163\u0103, trebuie s\u0103 recuno\u015fti c\u0103 un break \u00ee\u0163i ofer\u0103 mult mai mult dec\u00e2t sedanul. \u00ce\u0163i vei da seama cel mai bine c\u00e2nd nu \u00eel ai. A\u015fa am g\u00e2ndit c\u00e2nd am ales un BMW 320D Touring pe care l-am luat la 11.300 euro la vechimea de doi ani \u015fi jum\u0103tate. Adic\u0103 la 35% din valoarea de nou. Asta numesc eu o afacere bun\u0103. Un sedan este cu cel pu\u0163in o mie \u015fi ceva mai scump. Op\u0163iuni valabile: Volvo V40, Saab 9-3 (chiar \u015fi sedanul e ieftin), Ford Mondeo \u2013 pleac\u0103 de la 7.000 la 4-5 ani vechime. Mondeo e chiar mai ieftin.<\/p>\n

La clasa mare e numai o chestiune de gusturi \u015fi nu m\u0103 pricep at\u00e2t de bine.<\/p>\n

Ideea e s\u0103 alegi ma\u015fini din categoria second-best choice. Adic\u0103 penultimul model la cel pu\u0163in un an de la lansarea celui mai nou ca s\u0103 prinzi primul val de buyback-uri cu pre\u0163uri sc\u0103zute. La schimbarea modelului, pre\u0163urile de catalog al modelelor anterioare scade consistent la rev\u00e2nzare cu cel pu\u0163in 20-40%. Alege \u015fi modele mai \u201cexotice\u201d, dar de calitate. Saab, Volvo, Honda, Toyota etc. Problema japonezelor este \u00eens\u0103 c\u0103 \u0163in puternic la pre\u0163. Deocamdat\u0103 at\u00e2t. Mai multe m\u00e2ine.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Foarte mul\u0163i dintre voi m-au rugat s\u0103 detaliez unele lucruri<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[17],"tags":[],"jetpack_featured_media_url":"","jetpack-related-posts":[],"jetpack_sharing_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1349"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1349"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1349\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1349"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1349"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.sportingnews.ro\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1349"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}