‘Dar mai intai, cateva cuvinte de la sponsorii nostrii’ si acele cateva cuvinte se transforma in mai multe. Apoi sunt si multe reclame care intrerup aproape orice alt program, si nu isi cer niciodata scuze cand intrerup.
Cei mai multi oameni ignora politetea si folosesc reclamele ca si pauze in care poti sa mananci ceva sau sa te duci la baie, dar nimeni nu se duce la baie sau nu isi ia o bere in timpul meciurilor de fotbal. Nu vor sa rateze sa vada ca care joaca fotbal sau sa vada tocilarul care se cupleaza cu o fata frumoasa din cauza masinii pe care o are.
Nu toate reclamele sunt distractive. Unele sunt educationale si contin 15, 30 sau 60 de secunde de informatii care iti pot schimba viata.
Seara trecuta m-am uitat la o drama politista. 45 minute din ea au fost drama. Celelalte 16 au fost reclame. Deoarece nu imi planific o viata in relatie cu crima – daca mersul la cinema cu snacks-uri nu este considerata o crima – am invatat mai mult din reclame decat din film.
Am invatat ca folosesc pasta de dinti proasta, nu iau medicamentul potrivit importiva durerilor si am fondul mutual gresit. Cumparand aceste produse poate nu fac din mine un succes social, dar vor face din mine un succes comercial.
Sanatatea si succesul se exclud reciproc cand vine vorba de televiziunea de sambata dimineata. Cele mai multe reclame sunt acoperite de zahar si cauzeaza carii si obezitate. Din pacate, nu stim ce efecte negative are violenta din reclamele gen desenele animate, sponsorizate de aceste produse.
Pentru adulti, reclamele pot cauza defecte financiare. Reclamele telefonice ‘intinde-ti mana si atinge pe cineva’ si-au intins mainile si mi-au atins banii. Cand am sunat-o pe bunica, i-am cantat ‘Multi ani traiasca!’ imediat ce a raspuns. Apoi, cand am intrebat persoana careia i-am cantat de ce nu mi-a zis ca am format numarul gresit si m-a lasat sa cant tot cantecul, mi-a spus ca isi dorea ca nepotii ei s-o fi sunat. Asta a cauzat si mai multi apeluri, si mai multe intinderi ale mainii.
Din fericire, nu toate reclamele care ma ating emotional imi ating si banii. Nu imi place berea dar imi plac reclamele pentru bere. Rad cand vad fosti sportivii certandu-se asupra meritului unei beri. Plang cand vad caii tragand o sanie – cu tot cu clopotele – printr-un scenariu acoperit cu zapada.
Insa reclama de asigurari care arata un barbat urcandu-se neasteptat in cer nu numai ca este un lucru care cauzaeaza depresie dar este si inselatoare. Nu toti barbatii se duc in sus dupa ce mor. Deoarece multe reclame nu sunt realiste, ar trebui luate cu un bob de sare – dar lucrurile merg mai bine cu putina Cola.