Operatorul de servicii de internet, date, IPTV si telefonie iNES-Group va instala in centrul de date propriu noul sistem de masurare a performantelor site-urilor web romanesti, dupa ce compania a fost desemnata castigatoarea procedurii de selectie de oferte de catre Adunarea Generala a Departamentului de Internet al Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). Compania va furniza BRAT serviciile de colocare a serverelor si conectivitatea Internet, necesare realizarii proiectului in conditii optime de securitate si functionalitate.

Compania nu a dorit sa ofere detalii privind valoarea contractului, care a fost semnat pentru o durata initiala de doi ani, avand posiblitate de prelungire dupa expirarea acestei perioade.

“Studiul BRAT de masurare a performantelor site-urilor web se adreseaza advertiserilor si proprietarilor de site-uri web activi pe piata de publicitate online. Piata publicitatii online in Romania este estimata la 8,5 milioane de euro in 2007 si din acest motiv administrarea unui asemenea sistem constituie o sarcina foarte importanta pentru iNES Group. Vom incerca sa asiguram cele mai bune conditii de vizibilitate web pentru proiectul BRAT”, a declarat Lucian Bila, director vanzari iNES Group.

Compania a inregistrat la sase luni o cifra de afaceri de 9,398 milioane lei (aproximativ 3 mil. euro), au precizat pentru ZF oficialii companiei.

iNES Group si-a bugetat pentru acest an afaceri de sase milioane de euro, suma egala cu cea inregistrata anul trecut.

Compania sustine ca si-a propus o cifra de afaceri similara cu cea inregistrata anul trecut din cauza scaderii continue a preturilor pentru serviciile de telecomunicatii, internet si audiovizual.

Licitatia pentru achizitionarea sistemului de masurare a performantelor site-urilor web a fost castigata de compania germana Spring GmbH.

Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI) al BRAT se afla in plin proces de implementare a sistemului de masurare pe site-urile companiilor membre ale Departamentului Internet al BRAT.

Deja doua dintre cele mai importante site-uri detinute de companii locale, softpedia.com si neogen.ro au inclus pe site-uri codul care permite monitorizarea de catre noul sistem. Odata cu implementarea noului sistem mai multe companii ar putea renunta la monitorizarea asigurata gratuit de catre serviciul trafic.ro, detinut de compania Netbridge – compania Neogen fiind una dintre ele. Softpedia.com a fost retras deja din trafic.ro.

Studiul realizat de BRAT are, spre deosebire de cel oferit de NetBridge, prin Trafic.ro, cateva particularitati, una dintre acestea fiind caracterul confidential al unei parti a datelor obtinute dupa masuratori.

Astfel, datele cu privire la numarul de afisari, vizite si vizitatori vor fi publice, pe site-ul oficial al BRAT, iar cea mai mare parte a rezultatelor de trafic vor fi furnizate printr-o aplicatie specializata, online, catre toti beneficiarii studiului. O mica parte a rezultatelor masurarii traficului, cele care ofera o imagine despre modul in care site-ul este accesat de catre utilizatori, vor fi livrate exclusiv companiilor ce au inclus site-urile in studiu, fie ele editori sau regii imputernicite.

Sursa: Ziarul Financiar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *