Un studiu, realizat in Marea Britanie de celebra companie de cercetare J.D.Power, arata ca femeile sunt mai greu de multumit din punctul de vedere al calitatii masinilor pe care le conduc decat barbatii.

La studiu au participat 15.000 de soferi de ambele sexe iar rezultatul a fost foarte clar: soferitele sunt mai greu de multumit decat soferii. Participantii au fost nevoiti sa completeze un chestionar de opt pagini si sa raspunda la mai mult de 70 de intrebari legate de avantajele si de dezavantajele masinii conduse, de problemele intalnite, de calitatea serviciilor si de costurile de rulare.

Iata rezultatele: 78.3% dintre femei sunt multumite in proportie maxima de calitatea masinii lor in comparatie cu cele 79.3 procente ale barbatilor. Mai mult, femeile sunt, din punct de vedere statistic, mai putin multumite la toate categoriile chestionarului. Acestea au raportat 212 probleme/100 de masini in comparatie cu cele 191 de probleme/100 de masini pe care le-au intalnit barbatii.

“O parte a acestui rezultat se datoreaza faptului ca barbatii tind sa conduca masini mai scumpe care in general nu creeaza multe probleme, in timp ce femeile tind sa conduca masini ale marcilor europene de mijlocul clasamentului. De asemenea, barbatii si femeile vad masinile diferit.

In timp ce barbatii le privesc ca jucarii sau ca simboluri ale statusului social, femeile sunt centrate pe partea practica a masinii. Astfel s-ar putea explica motivul pentru care barbatii sunt mult mai toleranti cu masinile care nu intrunesc toate asteptarile lor.

Este mai usor sa ierti cand e vorba de un obiect pe care il iubesti”, a declarat Dave Sargent, director executiv al J.D.Power Europa.

Lorraine Sherr, un foarte apreciat psiholog britanic, este de parere ca “femeile sunt cumparatori mai atenti decat barbatii, care tind sa fie mai usor de multumit. In aceste conditii, femeile sunt tratate in showroom-uri drept clienti de nivel secundar”.

Psihologul a adaugat ca atitudinile de acest tip din showroom-urile britanice cresc ingrijorator insa sunt respinse din ce in ce mai mult cu fermitate de femeile-clienti: “In momentul in care femeile devin din ce in ce mai agresive si mai orientate spre cariere de succes, acestea sunt mai putin pregatite sa fie tratate astfel”.

Automarket, 26 oct 2006

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *