Cel putin noua romani au fost raniti in accidentul de marti de la metroul din Roma. Consulatul Romaniei din capitala Italiei a declarat pentru HotNews.ro ca cei noua sunt internati la un singur spital, “San Giovanni”. Niciunul dintre acestia nu este insa in stare grava.

Deocamdata, nu se cunoaste numarul total al romanilor raniti deoarece mai raman de verificat si celelalte spitale unde au fost internati ranitii in urma coliziunii violente a celor doua metrouri.

Bilantul intarzie deoarece victimele au fost internate, in ordine alfabetica, la cele sase spitale si nu in functie de tara din care provin, a explicat pentru HotNews.ro, Maria Artene de la biroul de presa al Consulatului.

Potrivit datelor oficiale, la Roma traiesc 250 000 de romani.

A fost confirmat decesul unei italience de 30 de ani, care lucra ca cercetator la Roma, scrie Ansa.

Mecanicul trenului care a izbit un metrou aflat pe peron, despre care initial se crezuse ca este mort, nu-si mai aminteste nimic din ce s-a intamplat.

“Conductorul a suferit un soc foarte puternic si nu stie nimic despre accident”, a declarat pentru Ansa, un responsabil de la spitalul de urgenta unde a fost dus acesta.

El a fost interogat de Procuratura din Roma si ar putea fi acuzat de omucidere.

Potrivit bilantului provizoriu, in incident au fost ranite cel putin 110 persoane, dintre care cinci sunt in stare foarte grava.

Cauze incerte

Doua garnituri de metrou s-au ciocnit, marti dimineata, la Roma. Nu se cunosc deocamdata circumstantele clare in care s-a produs tragedia.

Un tren a intrat in statie cu mare viteza si a izbit din spate o alta garnitura de metrou oprita pe linie.

A fost vehiculata si ipoteza unui scurtcircuit la un tablou electric.

Unul dintre raniti, Simone Saltarelli, aflat in metroul care a intrat ultimul in statie, a declarat, insa, ca trenul plecase din statie pe culoarea rosie.

Singura certitudine pe care o declara autoritatile este ca nu a fost vorba despre un atentat terorist.

Pentru a elucida cauza tragediei, autoritatile cauta cutia neagra a garniturii care a intrat cu mare viteza in metroul oprit.

Premierul Romano Prodi a declarat ca se investigheaza inclusiv posibilitatea unei erori umane sau cea a unei defectiuni la sistemul de semnalizare.

Soc si lacrimi in subteran

Martorii incidentului au povestit ca raniti sangerand au reusit sa iasa singuri de la metrou si au cerut ajutor, iar altii ramasi prinsi in subteran, asteptau sa fie salvati.

Coliziunea s-a produs la ora locala 9.35, cand numerosi calatori se aflau la metrou. Ciocnirea metrourilor a avut loc in centrul capitalei italiene, in statia Piata Vittorio Emanuele II.

Imediat, la fata locului au sosit ambulante, politisti si pompieri. Patru ore a durat scoaterea tuturor ranitilor din subteran.

Potrivit agentiei Ansa, unul dintre metrourile implicate in coliziune, numit Caf, a fost introdus, de curand, in circulatie si era foarte modern. De fabricatie spaniola, noile trenuri de ultima generatie, trebuiau sa inlocuiasca, treptat, toate actualele garnituri.

HotNews.ro, C.N.A., 17 oct 2006

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *