like la pagina pentru a continua!

Ziarele online, mai citite decat cele tiparite

By
Updated: October 10, 2006

Potrivit unui studiu efectuat de Jupiter Research si publicat de Financial Times, internetul a surclasat ziarele tiparite ca principala sursa de informare. Studiul, citat de Banii Nostri, arata ca timpul petrecut online s-a dublat in ultimii trei ani. Conform unui studiu al retelei ZenithOptimedia, citat de Evenimentul Zilei, investitiile in publicitatea on-line vor fi de 24 de miliarde de dolari in 2006, cu un miliard peste publicitatea outdoor.

Potrivit unui studiu efectuat de Jupiter Research si publicat de Financial Times, internetul a surclasat ziarele tiparite ca principala sursa de informare. Studiul, facut pe 5000 de persoane din vestul Europei si citat de Banii Nostri, arata ca timpul petrecut online s-a dublat in ultimii trei ani.

Timpul alocat citirii ziarelor si revistelor a ramas la trei ore pe saptama, la acelasi nivel ca in 2003, pe cand orele petrecute in fata televizorului au crescut alarmant.

In medie, un european petrece 12 ore pe saptama uitandu-se la programele televizate, fata de 10 ore cate aratau studiile efectuate in urma cu trei ani, se mai spune in Banii Nostri.

Publicitatea on-line va depasi publicitatea din presa scrisa

Incasarile din publicitatea pe internet au cea mai spectaculoasa ascensiune. Conform unui studiu al retelei ZenithOptimedia, citat de Evenimentul Zilei, anul acesta sunt estimate investitii in publicitatea on-line de 24 de miliarde de dolari, fata de 18 miliarde anul trecut.

Cifra depaseste cu un miliard publicitatea outdoor si reprezinta aproape sase procente din incasarile totale la nivel mondial.

Previziunile pe urmatorii ani arata ca, in 2008, internetul, cu 34 de miliarde de dolari, va lua avans in fata reclamelor outdoor (26,8 miliarde) si se va apropia de publicitatea radio (aproximativ 34 miliarde dolari atrasi din publicitate).

Primele sase luni ale anului au adus in publicitatea pe internet din Anglia investitii de aproape 1,4 miliarde de euro, adica aproximativ jumatate din veniturile din advertisingul TV, conform unui raport al Pricewaterhouse Coopers, citat de Evenimentul Zilei.

Suma cheltuita pe reclamele on-line a crescut, fata de anul trecut, cu 40,3%, iar specialistii cred ca, la rata actuala de crestere, aceasta va depasi investitiile in publicitatea din presa pana la sfarsitul anului.

Cresteri spectaculoase si in Romania

Piata de internet inregistreaza evolutii impresionante si in Romania. Daca, anul trecut, cu aproximativ 2,5 milioane de dolari incasati, internetul reprezenta cam 0,8% din totalul pietei de publicitate, pentru 2006 estimarile indica o dublare la 5-6 milioane de dolari si un procent de 1,4% din total. Mult sub ponderea de aproape sase la suta la nivel mondial.

HotNews.ro, I.B., 11 oct 2006




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *