Marii jucatori pe piata online ar putea renunta sa se extinda pe nenumarate domenii, preferand sa se specializeze pe activitatea lor de baza.

Yahoo, cel mai popular portal de Internet, Google, cel mai mare motor de cautare, eBay, cel mai utilizat site de licitatii online, si Amazon, cel mai mare magazin online, ar putea renunta sa se mai concureze pe diverse domenii, concentrandu-se tot mai mult pe activitatile lor de baza, este de parere Meg Whitman, presedinte executiv (CEO) al eBay.

“Cred ca pana la urma fiecare dintre noi se va specializa pe domeniile principale de activitate”, a declarat ea intr-un interviu pentru Financial Times. “eBay s-a axat pe comert online, servicii de plata pe Internet si, dupa achizitionarea Skype, si pe telefonia online”, a spus ea.

“Cu trecerea timpului, Google se va dezvolta tot mai mult pe partea de cautare online, Yahoo se va specializa pe oferta de continut, iar Amazon pe retail”.

Parerile oficialului eBay contrazic insa ideea ca mai marii Internetului vor intra in competitie directa pe si mai multe segmente de piata decat in prezent, lansand servicii similare cu ale rivalilor, scrie Financial Times.

Iar actiunile recente ale marilor companii online (achizitii si investitii) sustin ideea ca acestea nu sunt gata sa se declare invinse pe vreun segment anume in fata rivalilor.

Spre exemplu, Google a lansat la finalul anului trecut Google Base, un serviciu care permite vizitatorilor sa posteze anunturi gratuite, care pot fi apoi regasite prin cautare online. Astfel, gigantul in cautare a intrat in competitie directa cu eBay pe acest segment.

Insa eBay a inceput deja sa se indeparteze de statutul de site de licitatii online, transformandu-se treptat in magazin online, unde produsele se vand la pret fix, comenteaza FT.
Articol integral in Ziarul Financiar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *