like la pagina pentru a continua!

Statisticile campaniei online – mina de aur pentru marketeri

By
Updated: August 19, 2006

Campaniile online s-au inmultit pe zi ce trece. Site-urile anunta perioade de incarcare – sold out, toata lumea vorbeste de rate de click etc. O componenta extrem de importanta a unei campania este analiza statistica a rezultatelor. Internetul este vehiculul media cu cea mai bogata resursa in domeniul statisticilor si masurarii interactiunii utilizatorilor cu brandul promovat.

Pentru asta, vom analiza cu minutiozitate un raport de campanie asa cum este el pregatit de catre adserver.

O statistica absolut completa a unei campanii contine o sumedenie de informatii pretioase pentru marketerul din tine. Statistica este exhaustiva, continand mai multe capitole:

– Summary – aceasta statistica este ideala pentru clientii care nu vor sa stie in amanunt toat estatisticile campaniei, pastrand intr-un tablou sinoptic usor de urmarit informatiile relevante referitoare la performanta fiecarui flight.

Aici sunt prezentati prinicpalii parametri pentru majoritatea requesturilor de la clienti: numar de afisari, rata de click overall, numar de IP-uri unice, numar de utilizatori care au vazut campania (net reach), frecventa medie etc.

– Plans – afisarile si ratele de click aferente pe fiecare site si sectiune de site in parte. Ideala pentru analiza ratelor de click defalcate, punct de pornire petnru selectia si ponderile afisarilor pe site-urile viitoarelor campanii online

– Banners – aici marketerii pot vedea mai multe bannere – cum au evoluat, rate de click pe fiecare site in parte etc.

– Channels – daca iei afisari la canal, poti vedea aici defalcat pe fiecare site din canal

– Hours – statistici pe orele zilei – la campania viitoare orice marketer va putea pe baza experientei anetiroare sa stie intre ce ore se inregistreaza cele mai bune rate de click si pe ce site-uri sau cand se consuma cele mai multe afisari, informatii extrem de utile pentru optimizarea ratei de click.

– Days – numarul de afisari pe zilele campaniei si ratele de click.

– Countries – de regula toate campaniile sunt programate sa se afiseze pentru vizitatori din Romania, dar daca sunt mai multe tari, se poate evidentia splitul pe tari si ratele de click pe fiecare tara in parte

– Regions – acelasi lucru, dar pe judete (Acuratetea e cam de 85-90%, alocarea IP-urilor fiind o chestie ce tine de provider si de felul cum raporteaza IP-urile la ripe.net

– Browsers – split pe browsere – util pentru evidentierea ratelor de click pe creatii pretentioase care nu merg pe toate bannerele

– Operating Systems – idem ca la browsere

– Domains – iar o statistica utila in anumite campanii, de exemplu pentru cele ce vizeaza diaspora.

– Screen resolution – foarte utila, mai ales pentru banenre care se plimba pe ecran. – in fiecare rezolutie, bannerele miscatoare se vad altfel. Targetarea doar pe 1024×768 ori higher este de multe ori o chestie utila – mai ales ca vorbim de 90% din audienta unui website in majoritatea cazurilor.

– Cookies – anumiti utilizatori (in special heavy users) isi blocheaza fisierle de tip cookie, pentru ei limitarile de frecventa nemai fun ctionand. De obicei acestora nu le apar bannerele, deoarece incidenta de computer freaks care nu vor sa vada bannere intrusive este mult crescuta, acestia fiind exact acea categorie refractara la publicitatea online , in special la formatele deranjante

– Days of week – la fel de util, poti de exemplu sa vezi ratele de click in weekdays vs weekend days, dupa caz poti limita afisarile in weekend etc

– Frequency (req. UIP) – in acest table este evidentiat impactul la OTS1, OTS2 etc sau pe cealalta coloana, la OTS1+, OTS2+. Calculand derivata se poate vedea punctul de inflexiune, si intre cele doua OTS unde este localizat punctul de inflexiune trebuie setata limitarea de frecventa.

Aceasta statistica e generala. In schimb adserverul permite generarea din panoul de comanda statistici pentru fiecare banner in parte, fiecare site in parte etc, oferind posibilitatea marketerilor de a analiza defalcat statisitile pe fiecare site in parte, pentru fiecare banner in parte etc.

Un amanunt important: adserverul utilizat in reteaua ARBOmedia reda statisticile in format xls si pdf, la alegere. sa poate fi prelucrabile de catre beneficiari, precum si pdf .

Raportul poate fi vizualizat in format spreadsheet (putand fi exportat intr-un fisier Microsoft Excel) pentru calculul ulterior al diversilor indicatori de performanta ai campaniei si astfel datele furnizate sunt prelucrabile de catre beneficiari, sau in format pdf, ideal pentru a fi usor de urmarit in format tiparit.

Datele pot fi verificate la furnizorul de tehnologie (BBMedia) care poate da la cerere raport semnat si stampilat de campanie. Acest feature este important pentru clientii companii multinationale care au nevoie de aceste documente in cazul unui audit.

Nu uitati: puteti avea in orice moment acces la statisticile unei campanii, putand observa performantele acesteia in timp real. Tot ce aveti de facut este sa solicitati datele de acces pentru campania dumneavoastra, in derulare sau incheiata.

MarkMedia, Doru Panaitescu, 09 aug 2006




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *