like la pagina pentru a continua!

Promotiile prin SMS prind mai bine la consumatori

By
Updated: August 2, 2006

Pentru a face fata concurentei din ce in ce mai stranse, tot mai multe companii de pe piata romaneasca au incercat, in ultima perioada, sa gaseasca metode inovatoare de crestere a vanzarilor, utilizand noi canale de comunicare cu clientii.

“Odata cu cresterea ratei de utilizare a telefoniei mobile in Romania, campaniile prin SMS reprezinta unul dintre aceste canale usor de utilizat”, observa Gabriel Sora, senior manager de produs in cadrul Vodafone.

Pe etichetele sucurilor sau bauturilor alcoolice, in pachetele de tigari, dar si pe ambalajele produselor nealimentare, consumatorul gaseste un insert cu un cod sau cu o parola pe care trebuie sa le trimita, in perioada promotiei, la un numar scurt.

Desi este o modalitate relativ noua in Romania, reprezentantii companiilor sustin ca aceasta va deveni, in scurt timp, principala metoda pentru promotii.
“Mecanismul acestui gen de promotii permite un control foarte strict al intregii campanii, un grad sporit de siguranta si necesita o logistica nu foarte complicata”, explica Marius Melesteu, director comercial al Brau Union Romania. Totodata, este si un bun prilej de feed-back (n.r. conexiune inversa) pentru companii.

“SMS-urile sunt usor de centralizat, si avem astfel o identitate clara a consumatorului care este interesat de produsele si de campaniile noastre”, apreciaza, la randul lor, reprezentantii companiei Pepsi.

Mai aproape de bra
Mai mult, exista si atractia interactiunii virtuale cu brandul companiei.

“Interactiunea cu valorile brandului se poate realiza fie pe site-ul dedicat campaniei respective, fie pur si simplu prin “dialogul” generat prin sistemul de mesaje al operatorului de telefonie mobila de catre consumatorul care trimite codul de sub capac, iar sistemul genereaza un raspuns din partea brandului adresat consumatorului respectiv”, explica reprezentantii Pepsi.

“Consumatorul este foarte multumit de faptul ca primeste pe loc un raspuns (fie castigarea/necastigarea unuia dintre premiile instant, fie doar o confirmare a inregistrarii in promotie)”, ne-a declarat Marius Melesteu.

O mai buna acoperire a targetului
Motivul principal pentru care companiile opteaza pentru o astfel de promotie ramane faptul ca majoritatea consumatorilor detin un telefon mobil. “Publicul este receptiv la oferte si noutati in materie de telefoane, accesorii sau aplicatii audio/video pentru telefoane.

Plecand de la aceste premise, am dezvoltat prima noastra promotie bazata pe SMS anul trecut, si am constatat ca targetul nostru este receptiv”, spun reprezentantii Coca-Cola. si oficialii Golden Brau sustin ca acest canal de comunicare asigura o acoperire foarte buna a consumatorilor, romanii evidentiindu-se de la an la an printre cei mai entuziasti utilizatori ai telefoniei mobile din Europa.

Organizatorii stabilesc tariful
Companiile de telefonie mobila furnizeaza companiilor care vor sa initieze astfel de promotii un numar scurt, personalizat, si asigura un transfer al tuturor mesajelor catre un operator specializat care asigura prelucrarea lor. In cele mai multe cazuri, SMS-urile sunt contractate la tariful de baza practicat pe piata de telefonie mobila.

“Tariful este stabilit de catre organizatori, si nu de operatorii de telefonie mobila, pe baza intereselor comerciale si de promovare a produselor respective.

Exista campanii care practica un tarif premium pe SMS, dar si campanii care stabilesc un tarif de comunicare prin mesaje scrise la nivelul unui SMS normal (0,07USD/SMS)”, ne-au explicat reprezentantii operatorului de telefonie mobila Vodafone.

Adevarul, 01 aug 2006




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *