like la pagina pentru a continua!

Gazprom ar putea achizitiona cel mai vandut ziar din Rusia

By
Updated: November 28, 2006

Compania Gazprom Media, parte a concernului Gazprom, a anuntat ca poarta negocieri pentru cumpararea celui mai citit tabloid din Rusia, Komsomolskaya Pravda. Gazprom va prelua publicatia de la grupul Interros, a carui director este magnatul in exil Vladimir Gusinsky.

Directorul gigantului Gazprom, Nikolai Senkevich, a declarat ca este posibil ca un acord de preluare sa fie semnat in luna ianuarie 2007, insa nu a dezvaluit care este pretul pe care intentioneaza sa il plateasca pentru Komsomolskaya Pravda. Tabloidul are un tiraj cuprins intre 700.000 si 830.000 de exemplare.

„Scopul unui eventual acord este unul pur comercial, in profitul holdingului nostru”, a anuntat serviciul de presa al Gazprom-Media. Cu toate acestea, gigantul rus – controlat de stat – a fost acuzat in trecut de preluarea mijloacelor de informare in masa cu o atitudine critica fata de Kremlin.

Gazprom-Media, care detine deja postul de televiziune N-TV si ziarul Izvestia, a acceptat sa achizitioneze, anul viitor, si televiziunile TV-3, 2×2 si Rambler.

Unele guverne occidentale apreciaza ca, sub administratia lui Vladimir Putin, libertatea presei ruse a fost diminuata in mod semnificativ, in conditiile in care tot mai multe institutii media au ajuns sub monopolul companiilor controlate de stat.

Publicat in format tabloid, Komsomolskaya Pravda are 2,1 milioane de cititori in fiecare zi, potrivit studiilor efectuate de TNS Gallup Media. Deloc surprinzator, Vladimir Putin nu este criticat niciodata in acest ziar.

HotNews.ro, C. Marin, 27 nov 2006




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *