Directorul general al Tarom respinge afirmatiile presedintelui pakistanez

Presedintele pakistanez, Pervez Musharraf sustine ca teroristii Al Qaida planuiau sa comita atentate cu avioane romanesti. Aceste dezvaluiri apar intr-o autobiografie – “In linia intai”, din care cotidianul britanic The Times a publicat cateva fragmente.

Presupusul organizator al atentatelor de la 11 septembrie 2001 si al unei serii de comploturi de pe teritoriul britanic, Khalid Sheikh Mohammed, planuise in 2002 un atac asupra aeroportului Heathrow, in care ar fi vrut sa foloseasca aeronave ale unor companii aeriene din Estul Europei, inclusiv din Romania – sustine Pervez Musharraf.

Presedintele pakistanez a afirmat ca teroristul planuia sa atace aeroportului londonez, folosind avioane care apartineau unor companii nationale din Cehia, Croatia, Polonia, Romania, Slovacia si Malta, pentru ca aceste companii aveau un sistem permisiv de securitate.

Musharaf sustine ca Al-Qaida alesese, pentru aceasta operatiune, musulmani europeni, care ar fi urmat sa piloteze avionul si sa-l ghideze spre cladirile terminalelor si depozitele de carburant de pe Heathrow.

Totodata, presedintele pakistanez sustine ca CIA a virat, in secret, milioane de dolari in conturile Guvernului de la Islamabad in schimbul predarii sutelor de suspecti al-Qaida, autoritatilor americane.

Declaratiile lui Pervez Musharraf au loc cu cateva zile inainte de intalnirea cu liderul american George W. Bush si presedintele afgan Hamid Kharzai.

Afirmatiile presedintelui Pervez Musharaf au fost respinse de directorul general de la Tarom, Gabriel Dumitrescu. El a precizat, pentru agentia NewsIn, ca Tarom si-a imbunatatit sistemul de securitate dupa atentatele din 2001 – a instalat usi blindate cu acces prin cod la cabinele pilotilor si a asigurat prezenta la bord a unor forte de interventie sub acoperire.

Potrivit directorului general al Tarom, declaratiile presedintelui pakistanez, Pervez Musharraf reprezinta o simpla afirmatie “care trebuie demonstrata”.

Dumitrescu sustine ca insiruirea tarilor ale caror companii nationale de aviatie aveau un sistem lejer de securitate este “putin ciudata”. El a adaugat ca nu intelege ce cauta Malta intre statele Europei de Est si de ce nu sunt trecute si alte tari – ca Ungaria sau Albania intr-o ordine care i se pare arbitrara.

Responsabilul Tarom a mai afirmat ca primul control al pasagerilor il face personalul aeroportului, iar in 2002 existau norme de securitate foarte severe pe aeroporturile romanesti, pasagerii fiind obligati sa se descalte ca sa demonstreze ca nu ascund nimic periculos in incaltaminte.

HotNews.ro, D. Mihai, 25 sep 2006

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *