Unii furnizori de internet apeleaza chiar si la amenintari cu moartea pentru a scapa de competitie.

Datorita cererii uriase a pietei, in ultima perioada foarte multi tineri din Ploiesti au devenit furnizori de internet. Pentru cativa dolari pe luna, clientii acestora au parte de servicii comparabile cu cele oferite de marile companii, numarul „cablatilor” de cartier crescand de la o luna la alta.

Si, totusi, lupta pentru cucerirea „teritoriului” depaseste de multe ori limitele legale.

Pustiul de la cablu

Marile cartiere de blocuri din Ploiesti sunt impanzite de cablurile de fibra optica pe care furnizorii de internet le-au intins asemenea plaselor de paianjen.

Tarifele mult mai mici pe care providerii locali le percep in comparatie cu firmele de profil le-au atras acestora o clientela numeroasa si fidela. Asa se face ca in oras au ramas foarte putine zone „neacoperite”, pentru cucerirea carora se dau batalii grele.

La doar 23 de ani, Andrei Bratila are deja aproape 400 de clienti carora le permite accesul la magistrala informationala in schimbul unor sume modice, intre 20 si 40 de lei, in functie de viteza de transfer.

„Acopar cartierele Malul Rosu si Enachita Vacarescu si clientii sunt multumiti de serviciile oferite, mai ales ca tehnica a evoluat foarte mult in acest domeniu. Imi aduc aminte ca prima navigare pe internet am facut-o acum sase ani, conexiunea fiind cea clasica de dial-up, prin intermediul telefonului fix.

Acum e suficient sa intinzi un cablu de fibra optica intre doua blocuri pentru a avea 60 de potentiali abonati”, explica Andrei.

Spre deosebire de alti provideri de cartier, care lucreaza la negru, tanarul si-a facut o firma si are chiar cativa angajati care se ocupa de activitatea de cablare si intretinere a infrastructurii.

Pe chat la 70 de ani

Daca la inceput parintii nu au privit cu ochi buni initiativa odraslei pasionate de calculator si, implicit, de internet, in prezent Andrei are sprijinul lor, mai ales ca acum nu mai apeleaza la ei pentru bani de buzunar.

In ceea ce priveste clientela, Andrei se poate lauda ca a adus internetul in casele oamenilor simpli, care nu aveau suficient de multi bani pentru a-si permite serviciile marilor companii.

„Cei mai multi clienti sunt pustani, care folosesc internetul ca mijloc de distractie. Am insa si persoane varstnice, printre care se numara un pensionar de 70 de ani, care mentin legatura cu membrii familiei plecati in strainatate prin intermediul chat-ului si al web-camului.

Ii admir pentru efortul lor extraordinar de a deprinde tainele calculatorului la o varsta la care altii se resemneaza din toate punctele de vedere”, explica Andrei.

Evenimentul Zilei, 09 sep 2006

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *