BMW a publicat primele fotografii si informatii oficiale legate de una dintre cele mai asteptate aparitii din aceasta perioada a anului: noua generatie a modelului X3.
Retusuri de design, habitaclu regandit si, peste toate, noi motoare, un nou sistem de transmisie si o gestiune mai bun a trenului de rulare. Acesta ar fi un rezumat al noii generatii a modelului BMW X3, ale carui fotografii si informatii oficiale au fost publicate aseara de site-ul oficial al constructorului german.
SAV-ul BMW (germanilor le place sa il numeasca Sport Activity Vehicle) joaca in continuare pe cartea off-road pentru a-si face loc pe piata. Si totusi, gama larga de motoare cu sase cilindri ne arata faptul ca X3 poate lasa macadamul pentru o tura de succes pe sosea.

Fidela stilului bavarez, noua transmisie integrala permanenta xDrive balanseaza valorile cuplului spre trenul posterior, in raport 40:60. Insa daca devine necesara prezenta sa, acest raport poate varia intre 50:50 si 0:100. Iar in cazul in care sistemul simte nereguli de sub- sau supravirare, acesta poate angaja 75% din putere spre rotile din fata.

Controlul acestui sistem se face prin pachetele xDrive si DSC (controlul dinamic al stabilitatii), care sunt interconectate in cadrul sistemului gestiunii integrate a trenului de rulare.
Dar sa trecem peste aceste amanunte tehnice si sa ne oprim la ceea ce reprezinta cu adevarat o schimbare fata de generatia precedenta a lui X3: gama de motoare. Gasim in lista patru propulsoare cu sase cilindri si doua cu patru cilindri. 50% din acestea sunt pe benzina, 50% diesel. Marea noutate este reprezentata de ineditul varf de gama, care este de aceasta data un diesel.

BMW X3.0sd dispune de sase cilindri in linie de 2993 cmc care dezvolta 286 de cai putere si 580 Nm. Acest motor profita din plin de tehnologia Variable Twin Turbo, de injectoarele piezo-electrice, de filtrul de particule si de catalizatorul de ultima generatie. Dotata astfel, aceasta versiune a lui X3 poate atinge un maxim de 240 km/h si poate ajunge de la 0 la 100 km/h in 6.6 secunde.

Trebuie completat faptul ca X3.0sd are dreptul la o noua cutie automata cu sase rapoarte inclusa in dotarea de serie.
Celelalte noutati la nivelul motorizarilor privesc exclusiv motoarele cu sase cilindri. 3.0d scoate 218 cai putere si 500 Nm, prestatiile sale ridicandu-se la nivelul asteptarilor: ajunge la 220 km/h si 7.4 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h. Trecem la propulsoarele pe benzina, unde gasim un 3.0si (272 de cai, 315 Nm si 7.2 secunde pentru 0-100 km/h).

La aceeasi categorie se inscrie si X3 2.5si, care are rezervati 218 cai putere, 250 Nm si 8.5 secunde pentru 0-100 km/h. Cele doua “benzine” ajung fara probleme la peste 200 de km/h, vitezele maxime notate de constructorul german fiind de 232 respectiv 220 km/h.
La nivelul retusurilor exterioare, X3 dispune de noi blocuri optice frontale, de un calandru crescut in dimensiuni si de faruri de ceata asezate astfel incat, impreuna cu rotile, sa formeze o diagonala indreptata spre exterior.

Lamelele de culoare titanium ale grilei ne permit sa identificam mai usor noul varf de gama, 3.0sd, in conditiile in care celelalte versiuni au rezervata pentru grila o culoare grafit-metalica. Pe versiunile cu patru cilindri, lamelele grilei raman negre. Stopurile nu au scapat nici ele incercarii de refresh a designerilor germani.
Ambianta interioara a fost si ea restilizata, modificarile suvenind la nivelul plansei de bord, la forma volanului, a consolei centrale, la interiorul portierelor, la scaune si la plafon.

Automarket, 28 iun 2006

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *