“Nu ma opresc aici!”, spune Sorin Ovidiu Vantu, intr-un interviu pentru postul national de radio. Luat de val, Vantu spune raspicat ca “poseda” Realitatea TV de doi ani. Parintele FNI patroneaza canalul TV de stiri de la inceputul anului 2004, de pe vremea guvernului Nastase si a presedintelui Iliescu.

In ciuda zvonurilor de atunci, Vantu a iesit din umbra abia in februarie anul curent, cand incerca sa explice artificiul: in toata aceasta perioada a finantat acest canal, l-a consiliat si a detinut optiunea de a avea oricand actiunile.

In explicatia de acum, SOV recunoaste ca avea intreg controlul: “de doi ani de cand posed, sunt actionar majoritar la Realitatea […]” – se exprima el, incercand sa justifice ca, in tot acest timp, a demonstrat ca nu se implica editorial. Timp de doi ani, SOV a detinut controlul asupra Realitatii TV printr-o firma din Cipru, Blue Link Comunicazioni.

Informatia devine relevanta in contextul in care legea audiovizualului a obligat in toata aceasta perioada la transparenta proprietarilor-persoane fizice.

In plus, capata noi dimensiuni zvonurile ca Vantu s-ar afla, de fapt, si in spatele altor afaceri media, prin intermediul unor firme-paravan din asa-numitele paradisuri fiscale, care protejeaza secretul identitatii. Vehiculate in caruselul zvonurilor au fost: Radio Total (detinut majoritar de firma Radoway Limited Cipru), cotidianul “Ziua” (firma Willowswoth ltd din Insulele Virgine).

Vezi actionariat Radio Total in Media Index
Vezi actionariat “Ziua” in Media Index

Vantu ii va lista pe Catavenci la bursa

Omul de afaceri Sorin Ovidiu Vantu, proaspat detinator al pachetului majoritar de actiuni de la Catavencu, a declarat, marti, la Radio Romania Actualitati ca achizitia este “un act logic din perspectiva business” si ca nu se va opri aici.

Referitor la influenta pe care o poate exercita patronatul media in viata unei tari, SOV a exclus ca ar putea interveni in politica editoriala a trustului de presa pe care l-a definit unul viu si activ.

“Calitatea jurnalistilor care lucreaza in acest trust de presa elimina orice suspiciune de acest tip. De altfel, manipularea salariatilor, jurnalistilor de catre un patron se poate produce numai acolo unde jurnallistii sunt prosti”, a replicat SOV.

El a exemplificat cazul Realitatea TV, unde de doi ani detine pachetul majoritar de actiuni si unde spune ca nu a intervenit niciodata in politica editoriala.

SOV considera ca brandul Vantu este unul foarte puternic iar in privinta problemelor sale de imagine, considera ca acestea au fost rezolvate de justitie. El a spus ca nu poate fi facuta o comparatie intre brandul Vantu si brandul Catavencu: ” Eu sunt om de afaceri iar ei sunt ziaristi”, a spus Vantu.

Intrebat de ce a ales sa faca afaceri, in continuare, in media, SOV a motivat ca s-a configurat aceasta oportunitate pentru ca este o piata care se dezvolta foarte rapid iar afacerile in domeniul sunt foarte profitabile.

Referitor la posibile noi achizitii pe piata media, SOV a raspuns ca deocamdata urmareste consolidarea acestui trust pe nisa, pentru a satisface cerintele tot mai ridicate ale consumatorilor dar nu a exclus posibilitatea unor noi preluari.

SOV a spus ca momentul aderarii Romaniei la UE l-a determinat sa fie extrem de activ pe piata romanessca de afaceri astfel incat sa fie un partener valabil pentru grupurile straine.

“Este normal ca in societatea romanesca sa se stuctureze si grupuri autohtone de afaceri si nu vad de ce ar trebui sa acceptam ideea ca grupurile externe de afaceri, cu toata onorabilitatea si experienta lor, ar fi superioare grupurilor autohtone”.

Intrebat ce model va urma in noua afacere, Vantu a spus ca nu urmareste niciun model al predecesorilor sai ci are propriul model de afaceri care va fi profitabil si va fi cotat la bursa.

HotNews.ro, C.N.A., 30 mai 2006

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *